4 Kasım 2016 Cuma

2016 Yılında 10 Telefondan 9’u Android İşletim Sistemini Tercih Ediyor

  Hiç yorum yok

2016'nın üçüncü çeyreğinde üretilen 100 telefondan 88'i Android tabanlı. Apple satışları %5 düşerken Android tabanlı telefonlarda bu oran %10 artış gösterdi. Windows ve Blackberry'nin ise ismi dahi yok.



Google’ın mucidi olduğu işletim sistemi, senenin üçüncü çeyreğinde büyük bir sükse yaptı. Android, 2016’da üretilen her 100 telefondan 88’inin işletim sistemi. Ek olarak bu yılki büyüme oranı en yüksek işletim sistemi markası. Strategy Analytics adlı araştırma ve danışmanlık firması bir çalışanı şöyle bahsetti, “Apple iOS, kendi pazarının %12’sini Android’e kaptırdı. BlackBerry ve Microsoft Windows’tan hiç bahsetmeyelim bile, onlar kaybolup gittiler” dedi. 



Android’in bu konumu değişmez görünse de birçok problemle karşı karşıya. Google Pixel ve Pixel XL’i piyasaya sürerek bu işletim sistemini popüler meydana getiren telefon firmalarına el altından meydan okuyor. Sui’ye bakılırsa ise bu üretici firmalar ve Google arasında bir gerilim yaratabilir. 2016’nın üçüncü çeyreğinde, 375 milyon akıllı telefon üretildi. Bu da geçtiğimiz yıl bu zamana göre görülen %6’lık bir artış olduğu anlamına geliyor. 
Bu sene üretimde iPhone miktarı %5 düşerken Android-tabanlı telefonlar %10 artış gösterdi. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder